Vandaag ontbeten we voor de derde dag op rij bij Harrie’s pancakes. Ze hadden heerlijke pannenkoeken en ik had drie dagen achter elkaar dezelfde pannenkoek.
Nadat we ontbeten vertrokken we vrijwel meteen richting Kruger Gate en als we daardoor heen zijn zitten we in Kruger Park. Toen we dan eindelijk bij de gate aankwamen ging natuurlijk even iedereen naar de wc en daarna vertrokken we het Kruger Park nu echt in. Het was zo ongeveer 4,5 uur rijden van de gate naar onze verblijfplaats. Onderweg zagen we ook hele mooie dieren waar we dan weer voor moesten stoppen zoals voor leeuwen en olifanten.
Omdat we daar zoveel extra tijd aan hadden besteed lukte het niet meer om en te lunchen en op tijd bij de sunset game-drive te zijn. Omdat we dus niet meer konden lunchen hadden we ons volgepropt met koekjes en gewoon verder gereden. Onderweg nog wat olifanten gezien. Toen we dan eindelijk in onze verblijfplaats aankwamen hadden we nog ongeveer een half uur om de spullen in de tent te zetten en dan moesten we alweer bij de sunset game-drive staan. Toen het tijd was om met de sunset game-drive op safari te gaan ging het natuurlijk allemaal om het ‘sunset’ gedeelte ervan. We vertrokken rond half vijf en zagen toen het nog licht was veel dieren. Alle van de Big Five maar geen cheetah en neushoorn. De rest zagen we: buffalo, olifant en leeuw. Toen het donker werd kregen we lampen in onze handen gedrukt en konden we zoeken naar reflecterende ogen die je dus tussen de bomen of in het veld zag staan. Als je die zag moest je hard STOP!!! roepen en dan reden we een stukje terug om te “identificeren” welk dier het was.
Zo hadden we in het donker alleen maar een soort Afrikaanse haasjes gezien, buffalo’s, een groep olifanten en wat springbokken. Ook toen we op onze weg terug waren kwamen we nog een hyena tegen die we met onze bus bijna overreden. Ook kwamen we op gegeven moment een verdwaalde olifant tegen die pal naast de weg stond en toen we die tegenkwamen, omdat iedereen in zijn ogen scheen, begon hij al dreigende bewegingen te maken. Maar toen de chauffeur riep dat niet te doen stopten ze en liep de olifant gewoon weg. Hij stond ongeveer zo’n 3 meter van ons busje vandaan. Toen we weer aankwamen in het park gingen we lekker avondeten en daarna slapen.
Robin
Nadat we ontbeten vertrokken we vrijwel meteen richting Kruger Gate en als we daardoor heen zijn zitten we in Kruger Park. Toen we dan eindelijk bij de gate aankwamen ging natuurlijk even iedereen naar de wc en daarna vertrokken we het Kruger Park nu echt in. Het was zo ongeveer 4,5 uur rijden van de gate naar onze verblijfplaats. Onderweg zagen we ook hele mooie dieren waar we dan weer voor moesten stoppen zoals voor leeuwen en olifanten.
Omdat we daar zoveel extra tijd aan hadden besteed lukte het niet meer om en te lunchen en op tijd bij de sunset game-drive te zijn. Omdat we dus niet meer konden lunchen hadden we ons volgepropt met koekjes en gewoon verder gereden. Onderweg nog wat olifanten gezien. Toen we dan eindelijk in onze verblijfplaats aankwamen hadden we nog ongeveer een half uur om de spullen in de tent te zetten en dan moesten we alweer bij de sunset game-drive staan. Toen het tijd was om met de sunset game-drive op safari te gaan ging het natuurlijk allemaal om het ‘sunset’ gedeelte ervan. We vertrokken rond half vijf en zagen toen het nog licht was veel dieren. Alle van de Big Five maar geen cheetah en neushoorn. De rest zagen we: buffalo, olifant en leeuw. Toen het donker werd kregen we lampen in onze handen gedrukt en konden we zoeken naar reflecterende ogen die je dus tussen de bomen of in het veld zag staan. Als je die zag moest je hard STOP!!! roepen en dan reden we een stukje terug om te “identificeren” welk dier het was.
Zo hadden we in het donker alleen maar een soort Afrikaanse haasjes gezien, buffalo’s, een groep olifanten en wat springbokken. Ook toen we op onze weg terug waren kwamen we nog een hyena tegen die we met onze bus bijna overreden. Ook kwamen we op gegeven moment een verdwaalde olifant tegen die pal naast de weg stond en toen we die tegenkwamen, omdat iedereen in zijn ogen scheen, begon hij al dreigende bewegingen te maken. Maar toen de chauffeur riep dat niet te doen stopten ze en liep de olifant gewoon weg. Hij stond ongeveer zo’n 3 meter van ons busje vandaan. Toen we weer aankwamen in het park gingen we lekker avondeten en daarna slapen.
Robin
Geen opmerkingen:
Een reactie posten