zaterdag 13 augustus 2016

Knuffelende kinderen

Vandaag begon het lekker met een ontbijt bij de Mcdonald's. Allemaal typisch Zuid-afrikaanse dingen natuurlijk: ik en Nicky een soort van American pancakes, mama een burger en papa een roerei met een soort ontbijtburger. Daarna gingen we op tour door de townships: plaatsen waar vroeger zwarte mensen moesten wonen. We stopten, werden begeleid door het gebied rond het grootste ziekenhuis van het zuidelijk halfrond. Het was wel een arme regio, daarom werden we ook achtervolgd door een zwerver die niet helemaal goed bij zijn hoofd was. Ik zag hem ook naar papa's kontzak grijpen maar gelukkig zat zijn portemonnee daar niet in. De tour was door allemaal arme maar toch wel mooie wijken. Ook waren we langs het huis van Mandela geweest. Richting de avond gingen we door naar de volgende plek waar we weer één nacht zouden blijven: Pretoria. Lekker avondeten gehad met chocolade fondant als toetje. Kort gezegd een goede dag met een mooie tour en een lekker einde.


Robin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten