Vandaag begon de dag in Bela Bela waar we een ontbijt pakketje de avond ervoor hadden gekregen omdat we zo vreselijk vroeg moesten vertrekken omdat we op tijd bij de cheetah houderij moesten zijn. Toen we uiteindelijk na een ongeveer 1 uur lange rit bij de cheetah houderij aankwamen begonnen we met de cheetah run. Dat was een groot open veld waar een soort baan van ijzerdraad was aangelegd waaraan ze een “prooi” van een soort politiedraad hadden aangehangen. Toen ze de eerste cheetah uit haar kooi lieten was hij helemaal opgewonden omdat hij weer kon rennen. Het ijzerdraad begon te draaien en de “prooi” ook. Daar ging de cheetah dus achteraan en daarom zag je hem heel erg snel rennen.
Daarna moesten we een uur wachten maar dat was de moeite waard want toen mocht je een cheetah gaan aaien. Je moest als je in het hokje kwam waarin hij op de tafel lag langs het hek lopen naar de achterkant van de liggende cheetah want anders ziet hij jou als een bedreiging. Als je eenmaal achter hem stond kon je hem beginnen te aaien. Het was zo’n gaaf gevoel dat je weet dat het vreselijk gevaarlijke dieren zijn maar dat jij hem gewoon kan aaien en dat hij ook nog eens rustig blijft.
Daarna gingen we op tour door hun grondstuk. Eerst kwamen we aan kat tegen wat eigenlijk gewoon een grotere versie van de huiskat was. Daarna een heel sierlijke katachtige met pluisjes op zijn oren.
Toen we klaar waren met de tour reden we verder op weg naar de volgende verblijfsplek. Toen we hier aankwamen zagen we gelijk al dat het vijf sterren was en er erg leuk uitzag. Morgen gaan we weer andere leuke dingen doen waar dan weer over verteld wordt.
Robin
Daarna moesten we een uur wachten maar dat was de moeite waard want toen mocht je een cheetah gaan aaien. Je moest als je in het hokje kwam waarin hij op de tafel lag langs het hek lopen naar de achterkant van de liggende cheetah want anders ziet hij jou als een bedreiging. Als je eenmaal achter hem stond kon je hem beginnen te aaien. Het was zo’n gaaf gevoel dat je weet dat het vreselijk gevaarlijke dieren zijn maar dat jij hem gewoon kan aaien en dat hij ook nog eens rustig blijft.
Daarna gingen we op tour door hun grondstuk. Eerst kwamen we aan kat tegen wat eigenlijk gewoon een grotere versie van de huiskat was. Daarna een heel sierlijke katachtige met pluisjes op zijn oren.
Toen we klaar waren met de tour reden we verder op weg naar de volgende verblijfsplek. Toen we hier aankwamen zagen we gelijk al dat het vijf sterren was en er erg leuk uitzag. Morgen gaan we weer andere leuke dingen doen waar dan weer over verteld wordt.
Robin
Geen opmerkingen:
Een reactie posten