Na de vermoeiende (maar boeiende) rit van gisteren hebben we vanochtend eerst uitgeslapen. We verblijven in een tent in het kamp Letaba. Behalve tenten (waar gewoon vier bedden in staan) zijn er ook rondavels.
Het hele kamp is omheind, zodat er geen gevaarlijke dieren binnen komen. Door de tent hoor je alle geluiden van de bush natuurlijk heel goed.
We ontbeten in het restaurant, wat een prachtig uitzicht heeft over de Letaba rivier. In de verte zagen we negen (!!) nijlpaarden richting water slenteren.
Daarna bezochten we het olifantenmuseum op het kamp met een ietwat verouderde, maar niet minder interessante tentoonstelling over (jawel) olifanten.
Vervolgens pakten we onze eigen auto en gingen we tegen het eind van de middag zelf het park in op zoek naar dieren. Langs de rivier zagen we veel apen en andere dieren, en in de bush vonden we een paar giraffen.
Maar het mooiste was op de terugweg, toen we middenin een kudde van ruim 30 olifanten terechtkwamen, met kleintjes!! Een indrukwekkend gezicht om er zoveel bij elkaar te zien aan beide kanten van de weg.
Terug in het kamp hebben we gebruik gemaakt van de "braai" naast onze tent, waar we heerlijk vlees en groente gebakken hebben uit het kampwinkel.
Nu vroeg naar bed - we moeten morgen vroeg (04:30!!) uit de veren voor de sunrise drive...
Jonathan
Het hele kamp is omheind, zodat er geen gevaarlijke dieren binnen komen. Door de tent hoor je alle geluiden van de bush natuurlijk heel goed.
We ontbeten in het restaurant, wat een prachtig uitzicht heeft over de Letaba rivier. In de verte zagen we negen (!!) nijlpaarden richting water slenteren.
Daarna bezochten we het olifantenmuseum op het kamp met een ietwat verouderde, maar niet minder interessante tentoonstelling over (jawel) olifanten.
Vervolgens pakten we onze eigen auto en gingen we tegen het eind van de middag zelf het park in op zoek naar dieren. Langs de rivier zagen we veel apen en andere dieren, en in de bush vonden we een paar giraffen.
Maar het mooiste was op de terugweg, toen we middenin een kudde van ruim 30 olifanten terechtkwamen, met kleintjes!! Een indrukwekkend gezicht om er zoveel bij elkaar te zien aan beide kanten van de weg.
Terug in het kamp hebben we gebruik gemaakt van de "braai" naast onze tent, waar we heerlijk vlees en groente gebakken hebben uit het kampwinkel.
Nu vroeg naar bed - we moeten morgen vroeg (04:30!!) uit de veren voor de sunrise drive...
Jonathan
Geen opmerkingen:
Een reactie posten