Vanochtend
bezochten we Pilgrim's Rest, waar het eerste goud in zuid Afrika werd
gevonden in 1873. Daarna werd er hier goud gemijnd tot 1972, waarna het
dorpje gerestaureerd werd tot openluchtmuseum.
We zagen
daar hoe het goud gevonden werd, met behulp van pannen in een beekje.
Ook interessant is dat er hier elektriciteit was voordat ze het in
Engeland of Frankrijk hadden. Ook een drukpers voor een krant was er
heel vroeg door alle rijkdom van het goud.
Daarna reden we 35km naar het zuiden naar het stadje Sabie, waar een nieuwe brouwerij lekkere bieren brouwt. Ik heb er bij de lunch zeven verschillende geproefd - Brigitta was de Bob!
Op weg terug naar Graskop stopten we bij de Mac Mac pools, genoemd naar de vele Schotten die zich onder de eerste goudzoekers bevonden. Hier maakten we een wandeling die Secretary Bird trail heet. We hebben geen vogel gezien, laat staan een secretaresse!! Maar de wandeling was wel mooi.
Morgen rijden we naar en door het Kruger Park op weg naar onze Safari.
Jonathan
Geen opmerkingen:
Een reactie posten