Vanochtend op tijd opgestaan want we hadden een lange dag voor de boeg.
Vanuit onze Air BNB hoefden we alleen maar de straat over te steken om direct het park te kunnen betreden, dat onderaan The Union Building ligt. Ideaal gelegen dus. Helaas hadden we een appartement aan de achterzijde dus geen uitzicht op………..
Jullie kunnen je vast nog wel de inauguratie van Mandela herinneren, waar hij de duizenden en duizenden mensen toespreekt. Nou die plek dus.
Het was er vandaag een heel stuk rustiger en we hebben dan ook uitgebreid van het uitzicht en het beeld van Mandela, dat daar inmiddels staat, kunnen genieten.
Vervolgens naar Het Voortrekkersmonument. Dit monument herdenkt de boeren, die vanaf 1836 de Kaap verlieten en noordwaarts trokken om aan de Britse overheersing te ontsnappen. Aan de muren hangen allerlei taferelen in steen uitgehouwen, die weergeven wat ze allemaal meemaakten. Ook zijn er allerlei voorwerpen uit die tijd te bewonderen.
Op de lange rit naar Graskop kwamen we achtereenvolgens een overstekende aap tegen, een bord dat waarschuwde voor overstekende hippo’s (Roz, tot op heden alleen het bord!) en voor potholes.
Wat zijn dat nu weer, zie ik jullie denken. Nee potholes kunnen niet oversteken! Dit zijn gaten in de weg. Echt enorme gaten ! Gelukkig bijna allemaal kunnen ontwijken en de keer dat het niet lukte, heeft de autoband het gelukkig overleefd.
Behalve aan het waarschuwingsbord kon je ook aan de berg asfalt naast de weg zien, waar de gaten zaten. Nu het asfalt nog in de gaten en je kunt weer normaal doorrijden!!!
Na een dag door mijn- en bosbouwgebied te hebben gereden, kwamen we eindelijk aan bij onze volgende Air BNB in Graskop, waar we heel vriendelijke werden ontvangen door Kevin, een hele relaxte man, die nog uit de hippietijd lijkt te stammen.
Leuk huis op palen. Veel huizen in dit plaatsje staan trouwens “hoog op de poten”. Waarom? Geen idee. Ook bovenop de heuvel staan ze hoog, dus voor overstromingen kan het niet zijn. Maar ’ns kijken of we daar morgen achter kunnen komen.
Nu naar bed en morgen weer vroeg op want er is hier een hoop moois te zien; God’s Window, de Drie Rondavels, The Pinnacle, watervallen enz.
Morgenochtend als ontbijt pannenkoeken bij Harrie’s pannekoeken, Nee, dit is geen typefoutje! Op z’n Afrikaans is het nog steeds pannekoeken. Schijnen wereldberoemd lekker te zijn. We zullen het meemaken.
Slaap lekker en tot de volgende keer,
Brigitta
Vanuit onze Air BNB hoefden we alleen maar de straat over te steken om direct het park te kunnen betreden, dat onderaan The Union Building ligt. Ideaal gelegen dus. Helaas hadden we een appartement aan de achterzijde dus geen uitzicht op………..
Jullie kunnen je vast nog wel de inauguratie van Mandela herinneren, waar hij de duizenden en duizenden mensen toespreekt. Nou die plek dus.
Het was er vandaag een heel stuk rustiger en we hebben dan ook uitgebreid van het uitzicht en het beeld van Mandela, dat daar inmiddels staat, kunnen genieten.
Vervolgens naar Het Voortrekkersmonument. Dit monument herdenkt de boeren, die vanaf 1836 de Kaap verlieten en noordwaarts trokken om aan de Britse overheersing te ontsnappen. Aan de muren hangen allerlei taferelen in steen uitgehouwen, die weergeven wat ze allemaal meemaakten. Ook zijn er allerlei voorwerpen uit die tijd te bewonderen.
Op de lange rit naar Graskop kwamen we achtereenvolgens een overstekende aap tegen, een bord dat waarschuwde voor overstekende hippo’s (Roz, tot op heden alleen het bord!) en voor potholes.
Wat zijn dat nu weer, zie ik jullie denken. Nee potholes kunnen niet oversteken! Dit zijn gaten in de weg. Echt enorme gaten ! Gelukkig bijna allemaal kunnen ontwijken en de keer dat het niet lukte, heeft de autoband het gelukkig overleefd.
Behalve aan het waarschuwingsbord kon je ook aan de berg asfalt naast de weg zien, waar de gaten zaten. Nu het asfalt nog in de gaten en je kunt weer normaal doorrijden!!!
Na een dag door mijn- en bosbouwgebied te hebben gereden, kwamen we eindelijk aan bij onze volgende Air BNB in Graskop, waar we heel vriendelijke werden ontvangen door Kevin, een hele relaxte man, die nog uit de hippietijd lijkt te stammen.
Leuk huis op palen. Veel huizen in dit plaatsje staan trouwens “hoog op de poten”. Waarom? Geen idee. Ook bovenop de heuvel staan ze hoog, dus voor overstromingen kan het niet zijn. Maar ’ns kijken of we daar morgen achter kunnen komen.
Nu naar bed en morgen weer vroeg op want er is hier een hoop moois te zien; God’s Window, de Drie Rondavels, The Pinnacle, watervallen enz.
Morgenochtend als ontbijt pannenkoeken bij Harrie’s pannekoeken, Nee, dit is geen typefoutje! Op z’n Afrikaans is het nog steeds pannekoeken. Schijnen wereldberoemd lekker te zijn. We zullen het meemaken.
Slaap lekker en tot de volgende keer,
Brigitta
Geen opmerkingen:
Een reactie posten